mandag den 24. oktober 2016

#prep4AZT750

Jepsen.

Den er god nok, jeg er tilbage. Og du tager ikke fejl.. vi er tilbage på vant grund med dansk.

Jeg syntes jo egentligt det var en god ide at skifte det hele ud til engelsk, da det ville give mig en større mulighed for andre at læse med, men kunne også hurtigt se at det var ikke "bare lige" at skrive mere, og det tog mere energi at få sat sig i stolen og skrive lidt.
Sidst, så er hele bloggen jo også mest for migselv... og jeg er rimelig ok med at læse dansk ;)

Men, tiden går klokken slår.

Der er sket lidt småting siden sidst, Mit tanke om at komme afsted på en fin Scott cykel er desvære gået i vasken, da Scott sports ikke ville være med på ideen, og Sanne var ikke helt frisk på ideen om at købe en 62.000 kr cykel :D

Så Den goe gamle Krampus er i spil igen. Det passer mig faktisk også fint. Jeg ved cyklen passer mig, jeg ved hvordan den opfører sig, og jeg ved jeg kan stole på den.
Så nu bliver den bygget op helt fra ny.

Helt nøgen Krampus

Den går til maleren og for nye hjul samt ny gear gruppe.. mere om det når jeg kan vise billeder af en færdig cykel.
Dog skal jeg se og få assen med mig, da jeg gerne skal have en masse kilometer på den snart, samt have leget med at pakke den på ryggen.

Uha den bliver fin !

Jeg har allerede en god ide om hvordan den skal sidde, hvor meget der skal skilles ad, og hvordan jeg for bare lidt komfort ud af at have den på. Men det bliver sjovt at komme ud og gå lidt med den og få testet det hele

Min pak liste er også begyndt at tage form. Der er altid rettelser til sådanne lister, og man kan altid optimere, men aspekter som hensigt med løbet, økonomi, komfort, tryghed og behov varierer fra gang til gang jeg er afsted.

Pt. har jeg sat min lid til at det ikke ser ud til tæve regn, så det helt vilde regntøj kommer ikke med.
Mit håb er også at det ikke bliver pivkoldt om natten så det er også den lidt varme pose der er på listen.
Heldighvis siger rygtet at man oftes oplever det "hårde" vejr sidst på turen, og ca 1/3 før slut går ruten nær Payson som skulle give mulighed for at opjustere på eventuelle fejl.
Tour divide erfaringerne er i høj kurs og hele ideen med at udskyde nogle af de vigtigere beslutninger om udstyr er både rar og skræmmende.
Rar fordi det så ikke er en bekymring om hvilken version osv, skræmmende fordi man kan føle sig lidt i herrens magt. Men om noget har jeg lært at det altid er som man ikke tænkte det skulle være.

For tiden er træningen gået godt igang, og jeg kan mærke kroppen blive mere og mere klar.
Der løbes trapper, kører CX med butikken, og cykles på arbejde for tiden. Der skal helt sikkert opjusteres på mængden, men jeg ved også at det er vigtigt at have sig selv med hele vejen, så jeg er sikker på det nok skal gå.

Uh ja.. og denne gang er jeg gået med på lidt styrketræning. Det var klart noget jeg ikke fik lavet nok af sidst, og jeg håber på at den lille smule jeg laver er nok til bare at fjerne lidt af kroppens stress under turen. Jeg er gået oldschool, så det er kropshævere, armstrækkere og maverullere... Ingen fancy crossfit/fitnesswellbe/løbpårulletæppe her.

Ellers går turen om 2 uger mod Belgien til GOGO Hellcross (fest og farver cykelevent) hvor jeg har valgt at cykle derned så jeg kan få testet kroppen lidt.
Der er ca 950km derned, med start fra Odense over Als via Bremen og slut lige nord for Lille. Jeg her et spinkelt håb om rimeligt vejr, så jeg kan begrænse mit grej på cyklen. En del skal der trods alt cykles, mellem 200 og 250km om dagen, så helt på den lade kan vi ikke være.

Det bliver en fest:

og bare rolig.. kører hjem i bilen med Angus.. ellers kan vi jo ikke få øl nok med hjem !

For nu må det være det..
Jeg vil skrive igen når jeg er vel hjemme fra Hellcross, der burde Krampus også være færdig, samt mine egen produktion af topografiske kort til turen være igang....

Skriv endelig med spørgsmål enten her på bloggen eller på facebook. !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar