fredag den 31. maj 2013

Kære postbud...

Tja.. overskriften er vel nærmest det min daglige bøn starter med....


Der er blevet bestilt diverse forskellige ting på nettet, som skal med ned igennem tyskland om kun 2 uger.... Og det hele er ikke landet endnu.

Grunden til at dette ikke er et video indslag med det nye fantastiske GOPRO3 er at mine nye SD kort ikke er landet, øvøv, men der er ca 128GB på vej.

Det der dog er landet, er mit nye telt, og HOLLY SHIT det er fedt....

 Dælme ikke skide stort...

Småt og fint
 De dertilhørende stænger... super lækkert lavet

 Årets sløjeste telt-pløkker...

 TADAAAAAAA !!!!!

Og hvad sker der når man handler med små virksomheder der brænder for det de laver... 
En lille hilsen.. Det er sku go karma.....

Som i kan se, så er det hverken tungt, stort når det er pakket sammen, og er faktisk rimeligt i størrelsen når det er slået op.
Vægten siger 1.2kg på deres hjemmeside, det kan så saves ned til lige under 1 kg ved at fjerne pose og den ene stang.. og tjaa.. jeg ved ikke.. men de mener det kan komme derned.
Jeg vælger dog klart at opdatere pløkkene lidt, da jeg vil mene de er lige sløje nok.

Hvordan og hvorledes det er i stormvejr, lader vi andre prøve. Skulle det ske jeg bliver fanget i en storm.. så er det nok den nærmeste kro der skal putte mig under dynen, og ikke dette telt jeg ligger mig ind i. (bemærk specielt de 8-10 pløkke der er med, helt sikkert noget der skal opdateres)

Selve teltet er fra ALPKIT, tak til Peter Krog, for at pege mig i den retning.
Som det står på deres hjemmeside, så er teltet ikke helt endnu som de ønsker, og derfor sælges det også til en rimelig pris. (60£)

Hvordan det står sig i regn er vi ved at teste, som i kan se står det pt i haven. Og mon ikke den danske sommer nok skal diske op med en enkelt byge de næste par dage.


Ellers har de sidste dage gået med at finde ting frem.
Min "pakke-kasse" er fundet frem, og når jeg sidder i sofaen om aftenen og kommer i tanke om noget der skal med, bliver det smidt i kasse.. nuj der skal sorteres lidt inden afgang.


Der er jo kun ca 2 uger til, og med en tur til Blekinge i næste weekend, og en LeMans jeg gerne vil se weekenden lige før, ja så er der ikke mange "fridage" tilbage og teste af med.

Nu vi lige snakkede fridage.. jeps.. jeg har fået min goe gamle Fredags-Fri tilbage, da jeg er gået på nedsat tid i shoppen.
Det gør så, at jeg dels for mere tid med Bertram, men også lidt bedre tid til en tur i skoven inden arbejde (skal møde lidt senere for fremtiden også), og så bliver der lidt bedre tid til at drøne rundt i "Das Van" og hjælpe Jakob med Farout ture, både herhjemme og i Sverige.


 Uh.. og det er da også lige værd at nævne at han har set lyset, og selvfølgelig har fået lavet "freeride" jerseys i det nye FarOut-design.. NEMLIG !!!!

 Smuk som få !

Hvad er der ellers at nævne, tjo.. af småting, så er mit nye Suunto Ambit2 Sapphire ur på vej.
Det skulle gerne lande i næste uge, så jeg kan nå at få sat det igang og testet lidt på det.


Her set ved siden af det "gamle", og som i kan se er det ikke meget der er sket.

Generelt er Ambit2, stort set identisk med det ældre ambit, dog med meget få ændringer (mere hukommelse, bedre højdemåling), Sapphire versionen er dog lavet med en yderkrans i børstet stål (som formentligt bliver ligeså let riset som så meget andet), og med sapphire glas.

Og lige det med glasset er jeg møj glad for, da jeg bære mit ur på højre arm, selv om jeg er højre håndet. Det plejer at koste rigtigt mange glas på mine ure... forhåbentligt kan det holde til lidt mere.

Når jeg nu har sagt de er stort set ens.. så passer det så ikke helt alligevel.
Hvis man er en af dem der har siddet med et skema over hvad det gamle kan og hvad det nye kan, så er der kæmpe forskel, men det er så fordi de gamle skemaer i mange tilfælde ikke har taget den nyeste opdatering med.
Den nye opdatering 2.5 der kommer i næste uge, skulle gerne få det gamle Ambit op på siden af de nye Ambit2, med hensyn til funktioner.
Men, rygtet siger at der ligger en anden styring i det nye ur, og vi vil derfor nok se at på et tidspunkt vil ambit og ambit2 ikke følges af mere.... hvornår det sker. who knows...

Men en ting...Ambit er ikke blevet dårligere fordi der er kommet et nyt..
Det er stadig et af de fedeste gadgets du kan købe til dine ture i skoven... og formentligt vil der blive smidt nogle gode priser afsted på den ældre version....

Jeg vil løbe over i sofaen og glæde mig til en FED tur i skoven på søndag.... skal du med ?


oh.. og lige en lille inspiration tyv stjålet direkte fra Pinkbike...

The Escape on Pinkbike

Ingen kommentarer:

Send en kommentar