onsdag den 12. juni 2013

HOCHWASSER

Vand.. massere af vand


Jo, som mange af jer nok har hørt et par enkelte ord om i nyhederne så er der en lille sjat vand der skal igennem Tyskland fra diverse nabolande..


Og jo, det ser ud til pt at have en effekt på vores rute.

Vi krydser Elben omkring Boizenburg

Hvormeget vides ikke helt endnu, men vi har ca 40-60 km hvor der kan være problemer, og en af færgerne vi skal bruge (en lille kabelfærge) er siden i fredags blevet lukket.

Vand standen er ca. 9½ m over normal vande, hvilket jo nok giver diverse problemer, men det må vi tage som det kommer.
Lidt af problematikken står vidst i at selvom vandstanden er faldende vil der være mange steder på marker og veje hvor vandet ikke kan løbe fra bare så'rn lige.Lidl plejer vidst at sælge små gummibåde til en billig mønt.


I skal være velkomne til at tage til tyskland og bælle løs

Hvis man skal være lidt fortrøstningsfuld, så kan nævnes at det største problem vidst er omkring Magdeburg lige pt, men bare 90 km syd for ved Halle har man informeret om at folk godt må vende tilbage til deres huse.
Det må siges at være rimeligt hurtigt efter at vandet har været der, og dagligdagen går jo sin gang, så mon ikke de nok finder på noget de gæve tyskere....


-----

Som kalenderen flere gange har prøvet at fortælle mig, så er der ikke længe igen til der er afgang mod Travemunde.

Rent udstyrs mæssig er jeg ikke helt klar endnu, da jeg hverken har fundet det hele frem, og derfor heller ikke har fået test kørt det på cyklen endnu.

Det kommer til at blive denne fredags opgave, tak for fredagsfri :), og Lørdag kommer min bror forbi og så ruller vi en tur op forbi N24 pladsen og kikker lidt cykel løb.  
Resten af dagen bliver at følge Christoffer til Lemans.. Tag nu den store af dem med hjem.. de andre er lidt tøset...

Det skal nok blive godt, både at få testet det hele sammen, men også at få brormand ud og røre stængerne igen så han kan blive mere klar på de længere ture.

Af ny ting der er kommet med i posen kan da nævnes at mit nye Suunto Ambit 2 Sapphire landede idag, og det er jo FAAAAAANTASTISK.. Smukt smukt ur..


Jeg sidder lige pt og leger med indstillinger for at få det hele med i min GST-menu.
Man har nemlig mulighed for, via movescount, at indstille uret lige som man behøver, og det er nogengang man skal ud og sidde på cyklen for at finde ud af hvad man stadig mangler, eller har for meget.



På selve styret kommer til at sidde på mit Suunto, og min Garmin Oregon 300.

 Yes jeg ved godt Goproen sidder i forkert vinkel, men jeg kan ikke finde min 90graders dims, men søger stadig.. nogen derude der har en i overskud ?


Oregon'en kommer til at vise mig vejen, og være min total samling af tid og kilometer, hvorimod at suunto viser min daglige kilometer, højdeindtag, klokken osv... det virkede rigtigt fint sidste år.

Af andet, kan nævnes at jeg i sidste uge bestilte et par nye Bib's fra Mavic. Deres "top-model" Infinity, og det er en klar vinder lige pt. Jeg havde ellers håbet på deres Stelvio model, som er lavet til endurance og langtur, men Infinityen sidder også supergodt, så de bliver brugt konstant lige pt, for at få dem kørt til. Der skulle gerne nå at komme ca. 250km og 3-4 vask i dem, inden turen.

Uha joda.. Der er kommet nye dæk på kareten. Mit gamle fordæk er sat bagpå, (Racing Ralph 2.35), og der er kommet et Xking 2.4 på fortil. Det ser og føles helt rigtigt.


 Lidt tæt i clearing, men fint nok...

Og der sidder sikkert nogen derude og tænker... ahh comeon.. smalle ringe og afsted.. Højt dæktryk, og lav rulle modstand må være optimalt.
Men nej. To gange sidste år, fuldes vi med nogen på crosser. Selvom de havde sat 700*35C på, sad de og tudede.. (og jo.. rigtigt tudede) når de så kortet viste 50-70 km beton fliser...

Og så næst... det her er slet ikke om at kører stærkt.. det er om at blive ved... og det gøres bedst så tæt på ens comfort zone... og den ligger ikke på en cykel med smalle dæk og drop-bar.... komfort er vejen frem.

Men kik med, Jeg har lejet en SPOT, så i alle kan kikke med hvordan det går. Men husk, det er ikke alle der har en spot på, og de andre drenge der har lejet en er ikke de langsomme typer :D

SPOT LINK

Inden jeg slutter helt vil jeg da lige reklamere og informere  lidt for Facebook, hvor jeg har lavet en side til denne blog. Den vil blive brugt som link hertil, men gør det i nogen tilfælde lidt nemmere for folk at følge med. Håber alligevel folk lyster at følge med her direkte på bloggen også :)

Nuj foresten.. 29'erbikeshoppen har starten en konkurrence... og det bliver super... smut ind og smid dit gæt. FED KONKURRENCE...

En helt sidste ting... bare rolig.. jeg smider lige de sidste tanker om bekymringer om turen inden der er afgang så i skal nok få at hører fra mig inden afgang (for lift søndag til rødby).. vi ses... ikk ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar