tirsdag den 5. marts 2013

Lidt nyt udstyr

Som nogen måske har bemærket, så er "udstyr"s siden blevet opdateret voldsomt.

Næst, så er der lidt nyt om den kommende cykel, som er tæt ved at være klar til en jomfru tur.

Jeg har solgt den gamle, af flere grunde, en være at jeg manglede mønter, da vi lige har skiftet bilen ud.
Næst så var der nogle småting ved cyklen som den var, der gjorde at den ikke ville være det helt rette valg til TD.

Den stive gaffel, er superfed at kører med, den giver et fedt tyngdepunkt i cyklen, og en fantastisk reaktion når det går opaf. Men den er hård for hænderne når det går derud af, og betonfliserne er så langt øjet rækker.
Gear mæssigt var den fin, men jeg må blankt indrømme at på en langtur som GST hvor vejen byder på både flad grus, asfalt, men også en masse højdemeter, så kommer 1x9 til korte.

Så nu.. tadaaaaaaa en gammel kending er kommet frem fra skuret... og fået lidt nyt kluns på.



Min gamle Gary Fisher superfly ramme. En herlig Carbon ramme, der tidligere har givet mange goe tur ei skoven. Den gik i udu for et par år siden, men blev sidste år reppet og er nu klar til flere kilometer.

Rammen vil formentligt ikke få lov at komme med til USA, når det en dag bliver tid. Til den tid skulle der gerne være shoppe et Titaniums ramme fra Kingdom Bikes. Jeg har tidligere prøvet en af deres rammer, og blev meget overrasket over komforten.
Vi har ikke mere stiv pive... nu sidder der en fin Alu- Lefty 2013 årgang på. Den glæder jeg mig meget til at prøve. Rygtet siger stiv og let.. hvilket passer mig rigtigt fint.
Der er kommet et lidt sjovt styr på fra Answer. et 20/20, der har samme håndstilling som et Mega-sweep styr, uden at cyklen bliver kort. Om der så er plads nok til at montere en tri-bøjle må tiden vise.

På billedet sider der en alu ritchy pind på, som bare er midlertidligt. Til kørsel herhjemme vil der blive monteret en Carbon pind af en eller anden slags.
Til selve turen igennem Tyskland kommer der (grundet de kære betonfliser) en Use Sumo affjerdret sadelpind på. Den er ikke pokkers let, men det skal nok hjælpe i Måsen når vi når ud på den 3-4 dag.
Om det kommer til at blive rigtigt godt, med den store sadeltaske på, bliver lidt spændende.


Gear gruppe og bremse, er Srams XX1 og Elixir X0. XX1 burde give mig de gear jeg skal bruge til alm kørsel. Til at starte med kommer der en 32T klinge på, som nok bliver til en 34T hvis der er plads i rammen. Når det så begynder at snærpe til kommer der en 28T på. Og grundet XX1's nye kranksæt's design, så kan der skiftets klinge på ingen tid.

En anden fordel er også at det er lettere for mig at skaffe en ny GXP boks, end at finde en E13' boks midt ude i ingenting. Og så kommer jeg ikke til at tabe kæden mere.
Samme ide er det med Elixir, jeg er ikke helt sikker, men jeg har en fornemmelse af at jeg også vil finde det nemmere at stumper til en avid bremse end en Hayes. samt at den også er lettere at bleede.

Hjulmæssigt, er der kommet lidt harlekin på... Project 321 er et nyt produkt vi er begyndt at forhandle i butikken på ordrupvej, og da jeg fik lov at pille ved dem var jeg ikke i tvivl om at det var Nav der var lavet til at få en masse tæv... og det er jeg go til at give. 
Fælgene er alm. Stans Notube, i Arch EX version. De er så også anoxieret i diverse farver.. Lir lir lir..




Jeg har taget alle farver.. fordi jeg kunne. Det bliver ikke specielt kønt i farveskemaet, men hvad.. bare det holder. Det er også grunden til mit valg gik på Arch og ikke på Crest. Jeg ønskede en lidt mere holdbar og lidt bredere fælg. MUMS

Hele cyklen skulle gerne være kørerklar i denne uge.... inden ski :)

Kom ned forbi butikken og lur den... det blir fint.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar