lørdag den 17. august 2013

Dag 2. Høj sol og godt humør

Så kom vi videre i forløbet.

Dag 2. fra Dannenberg og med et håb om at nå Helmstedt.

  • Distance
    198.0 km
  • 16.4 km/h
  • 496 m
  • 395 m
  • 2:48'03.0
  • 1:55'48.0
  • 7:18'57.5
  • 144 m
  • 9 m
  • 25 °C



Dagens Movescount link





Igen, husk GPS'en på turen var slået i strømspare-mode, så tallene med hastighed og længde er lidt i underkanten af virkeligheden.



Jeg vil lade Video'erne tale lidt mere, men jeg må jo desværre beklage der er nogle af klippene der har en del støj på sig. Man kan dog godt hører det meste, specielt hvis man skruer lidt ned for lyden.



Godmorgen klip....

 Til dem af jer der faktisk kunne hører lidt af det, og læste 1. dags udskejelser, er her lige et klip så i ved hvorfor det var jeg snakkede om lidt næller...

Det er lidt så det begynder at klø igen


Vi havde lidt svært ved at finde et sted til vores daglige shopping


 Salat ????


Derefter gik det derudaf, med fyldte maver.


Flot Casper.... brug bare begge hænder...

Men men men..... Kan i huske den lille højtaler jeg viste jer i min pakke video ??? (Link)



Efter godt 120km, havde jeg flere gange svært ved at holde mig sammen med Dirk.
Jeg kørte længe og tænkte på om jeg skulle blive hos ham og sætte mit tempo, og ambitioner ned, men efter lidt tid meldte han selv ud og vi deltes....


Det var faktisk helt mærkeligt, han var ikke super snak saglig, da hans engelske ikke var det han var mest tryg i, men på trods af det fik vi os nogle superfede stunder, og man når virkeligt langt, når alt man skal er at cykle.

Jeg havde fået info om at vi startede dagen ca. 5 km fra Jeff og Phil, der kørte samme, men SMS'erne informere også om at vi iløbet af dagen havde sat flere og flere kilometer til.
Da jeg forlod Dirk, havde jeg godt 35km op til dem, men til gengæld havde jeg gode ben.

Et klip bare for stemningens skyld..... Der sker ikke noget videre på det.... men det gir en go ide om en lækker aften med gode ben....

 Hver gang jeg ser det, for jeg gåsehud.

Jeg nåede ikke helt mit mål, da jeg håbede på Helmstadt, men igen, jeg var heller ikke klar over nøjagtigt hvor langt det egentligt var.
Jeg valgte om aftnen at snuppe et fortjent ophold på et hotel.

Det var ellers temmeligt svært at finde noget, og et besøg på en lille bodega, hvor alle havde kloge ideer om byer jeg lige kunne kører til... helt op til Braunschwieg, og Magdeburg blev foreslået.. godt 40-70 km væk.... kl 21 om aftnen... 

Der blev snakket om en camping plads jeg så ville kører til, da jeg ikke øsnkede at overnatte "in the Ruff", da jeg virkeligt glædede mig til et brusebad efter en MEGET lummer dag.

På vejen faldt jeg rent tilfældigt over et større hotel, der manglede at en gæst skulle komme... og da kl på det tidspunkt var 5 min i 22, mente de nok jeg kunne få deres sidste "ledige" værelse... herligt...
og.. jeg nåede lige køkkenet 2 min i luk, så min fortjente Weissbeer fik selskab af to stk KarryWurst's... MUMS

På trackeren stod jeg til at være godt 2-3 km fra Phil og Jeff, dog havde de kørt til et hotel på den anden side af sporet. Men jeg havde indhentet godt 30km åp dagens sidste timer.. herligt..



lidt billeder fra dagen...







Seeeeees snart.. til endnu en dag og et nyt indlæg.... Brocken forude...

Ps. mange tak til jer der læser med.
Jeg skriver det her for min egen hukommelses skyld, så jeg har noget at se tilbage på senere i livet, men det gør det super motiverende at der sidder nogen derude, der syntes det er spændene... Smid endeligt jeres kommentar eller spørgsmål nedenunder



4 kommentarer:

  1. Hi Casper,
    here is Dirk. Dirk from the first two GST2013 stages. Yesterday (09.10.13) I found your blog. It is nice to read and see your GST2013 story. Certainly I could also not finish the tour. My tour was over after 700km in Bad Sooden Allendorf. The problem – my butt was excoriated – to sit on the saddle was a pain…
    What is your plan for the next year? Tour Divide – really???
    Best reagards from Stuttgart
    Dirk
    dirk.schuerer (at) googlemail.com

    SvarSlet
  2. Wouav. How awesome that you found my blog, and ty alot for replying.
    Well.. about the GST.. actually, mine is all over yet. I did catch up with Phil, and we have a plan to finish the last 300km... Preaty sure we talked about easter.
    That will also be my bigest test of my gear up to.. yes.. TDR 2014...
    And yes.. the first hours in the saddle each day was a diesaster... but im trying some new saddles and hope for a beter ride :D
    So.. what about you.. GST 2014 ?

    SvarSlet
  3. Yeah it’s really fine to hear from you. Although your blog is in Danish the main things I understand. Also with help from google translator… :-).
    It’s a great idea to finish the last 300 km next year. If you want and if I have time I would like go with you and Phil over this track. If the date is fixed pls. give me a short email (see my first comment).
    GST 2014? – no not in 2014 - maybe in 2015 again.
    At the moment, my planed “main event” is the “Tour TransAlp” (http://www.tour-transalp.de/). It’s a 7 stage race bike tour from Mittenwald (D) to Arco (I) from 29.6.-5.7.14.
    When will you start with your preparation/training for the TD?
    Which bike do you will use – the GST bike?
    Dirk

    SvarSlet
    Svar
    1. yea sure.. i think we could do something like that. ATM its not 100% fixed, but easter is in speak. Ill give you a mail when we have a more precise date (saw your mail adrres).
      Ohh yea.. Transalp.. thats actually the race that got me focused on GST insteed.. simply do to the prices.. :D but it looks awesome.. hope you do it.
      training and prep.. started before GST 2013 ;) but the real prep is on right now... kinda getting alot of hte pieces to the puzzle atm.. hope to have all the stuff ready before chritmas so i can get out and do some good rides.
      Im getting my new frame for TD within the next two weeks... Surly Krampus :D and putting most of the parts from my GST bike on it.

      Slet