tirsdag den 13. august 2013

GST 2013 start og dag 1.

Efter lang tids venten, er jeg endelig tilbage med lidt om blandt andet min GST tur denne sommer.

Grunden til den lange ventetid, ligger i den efterfølgende ferie direkte fra GST,  stort set uden internet.
Dertil kom så 3 uger med MTB ture for Farout i Frankrig.... det har gjort tiden er gået hurtigere end håbet.

På trods af det... sidder hele turen i klar ærindring, og jeg vil iløbet af et par indlæg de næste dage, fortælle i lyd og billeder (samt tekst, selvfølgelig) om hvordan det hele løb at stablen.

Lille intro til mine Videoklip.
Som fortalt tidligere, så er det lidt på forsøgs basis, og jeg må klart indrømme at lyden holder slet ikke samme kvalitet som billedet. Derfor, må vi bære over med at der i første omgange er noget støj når jeg cykler og taler samtidigt... beklager


Starten..... Fra værløse....


Hele familien kørte mig søndag morgen afsted til Høje Tåstrup station, jeg blev enig med migselv om at det var en for lang tur for Sanne og ungerne og kører til Rødby for bare at vende om og kører hjem igen.

Som tidligere fortalt kan man ikke få sin cykel med på toget til Rødby/Tyskland, derfor stod den på bumleren til Nykøbing F. 

Selve cykelturen fra Toget til færgen, stod på hæftig modvind, af den slags hvor man giver sig fuldt ud.. og stadig kun kører 14-17 km/t..... og så er 40 km pludseligt langt.

Link til Movescount, for turen

Det gav så den ekstra bonus, at jeg samtidigt både fik ondt i røven, snurren hvor det normalt ikke bør snurre, begge hænder begyndte at sove, højre og venstre knæ blev "varme" på den forkerte måde, og to gange var der begyndende kramper i læggen.... AARRGGGHHHHHH og man var ikke begyndt på den rigtige udfordring endnu.
Senere samtale med en tidligere TD deltager, fortalte mig at han havde oplevet samme ting før, lige inden noget større løb... og mente det bare var nervøsitet i kroppen der spillede ind.



Efter en længere ventetid i Puttgarden, grundet jeg åbenbart ikke besidder evnen til at læse en simpel køreplan, og en lidt længere tur i endnu en bumler, samt en lille 10km cykeltur ankom jeg til restauranten for vores Pre-race diner omkring kl 19....  dog lidt efter alle andre...

Lidt hyggesnak med et par forskellige folk, samt et rimeligt måltid, og jeg smuttede mod færgen over kanalen til Priwal, samt dertilhørende Campingplads.
                         
Afgang med færge fra Rødby.. fyren i Jaguaren,
 var noget knotten over at jeg kørte op foran ham... 
han frygtede nok jeg tog hans plads på færgen... 

Jeg spottede en anden velpakket cykel ved siden af en lille bivuak og tænkte det måtte være endnu en deltager.
De viste sig at være en meget lidt snak saglig Tysker med navnet Dirk.
Det skulle vise sig senere at han slet ikke var så u-imødekommende som jeg først troede.

På vej i tysk bumletog... 

 

 

 

Dag 1

Næste morgen pakkede vi begge sammen kl ca. 6 med udsigten til at være klar ved Færgen med alle de andre ryttere kl 7.
Det havde været en temmelig fugtig nat uden at regne, så duggen havde lagt sig tungt på teltet der derfor blev pakket vådt ned... solen stod først op på pladsen lidt senere.

Foto session og sidste info inden afgang, fra Travemunde
Ved færgen mødte vi de andre og den obligatoriske tur til stranden med dertilhørende fælles billede blev taget i al ro og mag. Diverse debatter om vand omkring Elben blev debatteret og en omvej var blevet godkendt. Lidt snak snak frem og tilbage og lidt i 8 gik starten derudaf...

Første stykke er en meget tæt sti igennem et længere krat og sidste års turs erfaring gav mig at det var med at komme afsted på asfalten lige inden. Og det viste sig hurtigt at være meget skelsættende for resten af dagen og dertilkommende dage.

På den anden side var det somom hele feltet var rettet ind. Vi var 2-3 stk der lå tæt på hinanden, deriblandt Dirk fra tidligere. De næste 50 km til første by, var super fede langs med to større søer, og stemningen var høj.



Jeg fik lokket Dirk med til samme supermarked som jeg havde brugt sidste år, og derved fik jeg både en cykel makker for en dags tid, samt sparet tid og penge på ikke at smutte på restaurant og spise.

Dog skulle vi først op af en super hård lille skarp bakke lige inden byen, men som sidst stod der lidt "Trail-magic" klar på toppen... samme lille bod som bød på bananer saft, donuts og andet lækkert... superfedt...








Dagens mål var at få overstået Elben, så Dannenburg stod som mållinie.
Ved ankomsten til Boizenburg, fik vi første syn på Elbens indgreb i befolkningen.
På trods af at vandet ved vores ankomst tid var på retur, var der stadig sandsække ved flere af husene, og vagter omkring digerne.



En hurtig aftensmad og vi var videre, og da Elben havde fjernet den færge vi skulle have brugt, fik vi muligheden for at vælge mellem 2 ruter til en enkelt bro der var åben, nær Dannenburg. Enten en længere asfalt rute, eller en lidt kortere grusvej, som indholdte flere sving vi ikke havde med på vores GPS track....

Vores valg var klart asfalten, både grundet den manglende track, men også da det var snært med tiden og vi nok ville ankomme tæt på solnedgang.

En superfed dag der gav 210km på tælleren (Suunto sige noget mindre, men er også sat ned i opdateringer for at spare strøm, så den er ikke 100% præsic). Dirk og jeg holdte sammen hele dagen og sluttede på en hyggelig lille campingplads.




  • 196.6 km 

  • (maks. 28.8 km/t)
    17.5 km/t

  • 624 m

  • 605 m

  • 2:57'12.0

  • 2:11'16.0

  • 6:03'49.7

  • 74 m


Side note...
Meget fugtigt telt + et bad lige inden man ligger sig i posen (og man har undladt håndklæde for at spare vægt) + meget fugtig nat i 20graders varme + kørsel gennem 1½m høje brandnæller = dårlig nattesøvn








Ingen kommentarer:

Send en kommentar