søndag den 23. februar 2014

Sommer i febuar.

Ikke helt men det begynder at syne af det.

2 cifrede varmegræder i slutningen af febuar, er ikke noget jeg lige kan huske jeg har oplevet før... fantastisk, og gør bare min træning endnu lettere at tage fat i.


Idag var jeg ude og rulle med Energi-drengene, med start fra Frederiksberg, og så en tur rundt på Ama'r og klart med tur ind og ud til kbh også...

Number of the beast....

Lidt klip fra dagens tur.




MUMS








ShelterOvernatsTørtræningTurIregnvejr

Ellers er ugens tid gået med en Shelter-tur sammen med Jimmy, super hyggeligt, og en god øvelse i hvad der varker hvor på cyklen.
Bare det at vide hvor hvad er på cyklen er noget jeg skal øve lidt. Det er supertræls at skulle kikke 3 tasker igennem, før man finder sin pandelygte.

Jeg havde på en tidligere tur i efteråret været forbi stedet og set at Shelteren var helt tør, så jeg var sikker på at det ikke ville blive teltslagningens skyld at jeg lå skidt. 
Soveposen var perfekt, lige varm nok til forholdet, og dagen var netop valgt fordi den lignede meget hvad jeg ville komme ud for "over there" rent temperaturs mæssigt.
Jeg har valgt at bruge en dun sovepose fra Deuter der går til +3 i limit (+7 i komfort / -10 i ekstrem), og det passede fint. Trods at jeg ikke lå i et aflukket telt (som ellers ville have givet 1-2 grader mere.
Soveposen er både let og fylder ikke meget, og passer rigtigt fint ind under min bøjle på cyklen.

Jeg har ellers ændret en del på min diet for fremtiden. Jeg er blevet noget tynd i det, og der er ingen tvivl om at der skal lidt sul på siden inden jeg tager afsted. pt er min kampvægt omkring de 77kg, og den skulle gerne op omkring slutningen af 80'erne. 
Grunden ligger simpelt i at man ikke kan spise nok på turen, så lidt ekstra er en nødvendighed. Rygtet er et cal indtag omkring de 7000-10.000 om dagen, og trods det taber folk sig mellem 10-15 kg... og jeg har ikke 10 kg at tabe af pt.

Så ergo, er kuren lagt lidt om. Så når der trænes, må der junkes.. snickers energibare, osv osv, er lovligt... MUMS.... 
Jeg har så, for at hjælpe migselv lidt på vej også besluttet, at på "overnatningsture" må der max junkes,.. pizza, Chokolade, træstammer etc etc... HEEEEEEEEEEEEEERLIGT.....

Og det var en Superhyggelig tur, mange tak for selskab, Jimmy, det gør jeg gerne igen..








Lidt forskel på udstyr's krav...
Her Jimmy's "multi-økse" og min lille Leathermann




Ellers....
Tja. Sidste lørdag var Odlo forbi med 3 fyre, der brugte 4 timer på at tage lidt billeder, samt at lave et lille interview, meget mere om det, næste gang i hører fra mig.
Det bliver fedt !

4 kommentarer:

  1. Chokoladekage og træstammer, den kur er jeg med på

    SvarSlet
  2. også vild med din kur, ikke sikker på den virker for mig :)

    SvarSlet
  3. Great blog.....awesome effort and well thought out.....I will check in occasionally and maybe we meet when you come thru Calgary. One question, how are you powering all your electronics? Cheers.

    SvarSlet
  4. Thx alot Tony, hope the googletranslate dosent spoil evrything in the translation :) and I might take you up on that offer for a ride to Banff.. but lets see how things are when time comes.

    About the Power, I found this Emergency charger running on AA batteri's that can charge USB items.... so its just about having some AA's and ill keep going.. they exist in 2 3 and 4 AA batt versions.. will be bringing a 2 and a 4 version.
    http://dx.com/p/2xaa-powered-emergency-charger-w-white-led-light-usb-cable-for-samsung-i9220-i9103-black-112682#.UwvDCvl5N8E

    SvarSlet