tirsdag den 24. oktober 2017

og så var der også liiiiige....

Så kom vi omkring Arizona, og hvad der skete der. (ellers se her)

Men hvad så.. hvad er nyt under solen ?

Jeg har holdt meget fast i min egen aftale om at tage på et mini-eventyr hver måned.
Det har bragt mig hist og pist det sidste års tid, på både Fatbike, CX, singelspeed, i både skov, på stranden, og ude på de åbne grus stykker.
Peter er jo min faste Bikepacking ven der tager med mig når jeg skriver, og vi er da også kun lige kommet hjem fra en enkelt overnatnings tur i Onsdags... Herligt.




Hele ideen med turene er jo både at få noget frisk luft, og komme ud og røre stængerne. Men bare det at man næsten hele tiden kan se frem til en lille tur, samt at klargøre til en tur er fedt. Der er hele tiden småjustering, såsom vores pande, kogkar, brug af tarp osv.
Når man så skal på noget lidt større, har man helt styr på hvor hvad er på cyklen. Man har simpelthen prøvet at pakke ind og ud så ofte at alt har sin rette plads.

Og hvad har der så været af større ting siden Arizona.

Som flere nok ved af, gik første version af Denmark Across af stablen iår. En tur rundt i landet fra Dragør, ned syd til Gedser, Vest over Sydfyn og Als til Flensborg, videre til Vejers Strand og slutteligt op til Skagen. Ca 1200km blandet rute, med asfalt, grus, kolort, og strand.
Jeg har i løbet af året brugt rigtig meget tid på ruten, og op til blev der hele tiden rettet til, så folk fik en god oplevelse.
Personligt syntes jeg det var rigtigt fin af en first edition. Flere gange stod man og tænkte "hold nu kæft det her er lort", og så 5 min senere var man videre.
Næste års version er da også blevet annonceret, og jeg er allerede igang med at rette på ruten, da vi havde enkelte steder jeg ikke var klar over var nono for cykler.
Men det bliver sjovt at se hvor mange deltagere der kunne finde på at tage med næste år. Tilmelding starter lidt inde i det nye år, men bliver denne gang noget anerledes, mere om det til den tid.
Eventuelt smut over på denmarkacross.blogspot.dk og kik med.




Ellers er der vel lidt og fortælle om hvor tydeligt det er blevet at flere og flere har fundet det sjove/spændende ved bikepacking. Igennem butikken har der været flere og flere forbi og søge vejledning, hvilket jeg elsker at være behjælpelig med. (søger du selv hjælp skal du være velkommen til at skrive til mig)
Samtidigt er konceptet Bikepacking også blevet bredere, og jeg ser flere og flere mixe touring og BPing, på en helt fantastisk måde.


På det rent personlige plan, er jeg så også blevet opsagt på min arbejdsplads i Ordrup, grundet besparelser. Det er jo hvad det er, men da jeg har været med til at starte butikken op, og selv følger jeg er en af grundene til butikken har det omdømme som den har, skær det jo lidt i hjertet at skulle slutte mine dage derude.
Men hverdagen går videre, og jeg er sikker på jeg nok skal finde en anden måde, eller vej at få lov at dyrke cykling og bikepacking lidt proff, via en butik eller andet. tiden må vise hvad der sker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar